Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MT

Martin Trso

10. 8. 2008 23:35
Vypravece Ivana osobne znam-Ma uprimne blogy

I kdyz se nestykame casto natolik abychom se vzajemne detailne znali.   Obdivuji jeho uprimnost, a take snahu byt uprimny, a urputnost se kterou vede nektere (nekoncici) 'diskuze' s komentatory na jeho blogy.  Myslim, ze ta diskuze vsak jiz tolikrat narazila 'do stropu', ze mne prekvapuje ze ve svych snahach stale pokracuje!  Ja jsem osobne-po mnoha letech zivota mimo domovinu (Cesko)-pochopil, ze drtiva vetsina zkusenosti, poznatku a vzdelani, jez v USA clovek nabyde, je proste do Cech 'neprenosna', a tim tedy jednoduchym zpusobem nesdelitelna.  A to-myslim-ze trech duvodu: 1) nase Ceska spolecenska kultura a jazyk toho nejsou schopny; 2) my Cechoamericane vetsinou volime neadekvatni, mnohdy i arogantni pristup k tem nasim 'sdelenim'; a 3) zivotni podminky v Cechach mnohym lidem zabranuji byt neutralne otevreni vuci informacim o zivote jinde, zvlaste pochazeji-li od expatriotu. Co z toho pro mne plyne? Ja radsi vsude mlcim, v Cesku i Kalifornii, a akorat pocitam sva pozehnani. PEACE!

0 0
možnosti
M

mimon3

20. 8. 2008 2:34
Re: Vypravece Ivana osobne znam-Ma uprimne blogy

Dekuju Martine, opravdu z celeho srdce

Mas pravdu je to jako bojovat s vetrnymi mlyny...

IvanR^:-)R^

0 0
možnosti
JP

EasyR

25. 7. 2008 12:33
Karma

R^:-)

0 0
možnosti
EN

Ed28

7. 7. 2008 7:27
Ivan a benzin

Ivan zije svym plnym zivotem, ve svych padesati a po infarktech pracuje nekolik jobu. Neplace, nestezuje si on se spis chce podelit o zkusenosti. Kdo to tak chape je na omylu. Tady neni cas na stezovani, tady kazdy maka jako dabel. Vedle prace jeste hraje muziku, pise a hlavne se stara o syna. I kdyz ten benzin de porad nahoru tak to neni jenom o tom. Drzim palce Ivane, jses vyborny clovek a to je dulezite.

0 0
možnosti
EN

Ed28

7. 7. 2008 7:29
Re: Ivan a benzin - Pokracovani

Ale kdyz chcete slyset o benzinu, tak jo. Evropa dava na benzin vetsi dane. Je tam jiny spusob zivota, mensi uzemi a staty. Ty vzdalenosti jsou kratsi a je tam po staleti budovana infrastruktura hromadne dopravy. V USA je to jine protoze ty vzdalenosti jsou vetsi, vse je postavene na automobilove doprave. Kdo tady nestudoval, nepracoval, nezil tak tomu se to tezko vysvetli. To se neda srovnavat. Jo Amerika jde dolu a to se stalo uz predtim. Amerika je velice prispusobiva na nove veci a tak za par let tady urcite budou behat auta ktere nebudou potrebovat ten arabskej smejd-naftu. God bless America!

0 0
možnosti
M

mimon3

6. 7. 2008 16:57
cena benzinu

Je to smesne jak se tady nekteri z vas porad obouvaji do USA. Ja muze vubec nekdo rikat takove hlouposti jako U nas je benzin drazsi a tak? Copak pisu o Ceske Republice? Copak vam nic neotevre oci? Copak musi byt Cechy porad PUPKEM SVETA?  Copak vsecko musi byt jako u VAS?

Snazim se psat o tom jak ziju a cim si prochazim ja i moje okoli. Nemohu lhat ani si vymejslet protoze to ctou i lide co me znaji.  A to ze u vas je benzin drazsi prece neznamena , ze si to tady nechame libyt? Pro nas je to zpusob zivota. a ma to neuveritelny dopad na jine veci musime si platit doktory atd. Kazdy jsme tu zodpovedny sam za sebe ...nekteri z vas jste strasne arogantni pricina je vase vlastni MALOST a neschopnost , nechteni pochopit druhe ....

Ivan

0 0
možnosti
V

vlksamotar15

6. 7. 2008 19:59
Re: cena benzinu

Jsem velky Cech - bud zavidim nebo se posmivam, nebot na vic se nezmuzu... Staci Vam tato odpoved? :-) Mimochodem, skoda ze si blogeri nemohou uctovat svym zamindrakovanym zakaznikum jako u psychiatra - provadeji totiz stejnou terapii par chudakum... Ivane, dej si pivo, hod neco na grill, podivej se kolem sebe a pomysli si svoje...R^ 

0 0
možnosti
TT

Thyronx1

6. 7. 2008 16:10
Kazdy zije podle svych moznosti...

V podstate lze rici jen ze brecet nad cenou $4 dolary /gallon benzinu v dobe, kdy v Cesku stoji dvojnasobek, je ponekud "ceske".

Cech je znam svym neustalym narkem nad svym osudem a osudem svych deti. V USA se tohle nenosi. Kazdy si musi poradit sam, stat ho nevodi za rucicku a hlavne KAZDY JE STRUJCEM SVEHO STESTI i nestesti.

Muj plat (kolem 100,000 dolaru rocne) mi dovoluje zit i pri cene benzinu pres $4 dolary, a pri ceste do prace kolem 90 km tam a zrovna tolik zpet. Muj Ford Escape bere take okolo 20-21 mil/gallon a kazdy druhy den mam vyjetou pul nadrze, takze doplnuji tak za $40.-

Jet do prace v auticku velikosti plechovky od olejovek jako je Toyota Prius a jine... je jednak na dalnici nebezpecne (kdyz mate metr za sebou nakladaka ktery vas v pohode prevalcuje kdyz slapnete na brzdu) a kdyz zaprsi a je pod mosty kolempulmetru vody, zustanete smutne koukat. O naledi a snehu kdyz je potreba 4x4,nemluve.

0 0
možnosti
M

mimon3

6. 7. 2008 16:22
Re: Kazdy zije podle svych moznosti...

no nerikam, ze brecim mam jen o par tisis rocne min nez vy, ale take se rozvadim a me zivotni okolnosti nejsou ted neruzovejsi. Jinak co se tyka lasky k detem tu maji dobri rodice vsude na svete a jestli jsis tohle neprozil tak je mi te lito. Souhlasim s tim ze se kazdy musi postarat sam o sebe. Proto take muj syn bude muset zodpovedne pracovat aby neco mel> Nic jsi nepochopil...:-)

0 0
možnosti
MV

Martin V

6. 7. 2008 13:36
Vaše auto dotaz

Vy máte auto s klasickou řadící pákou?8-o

0 0
možnosti
M

mimon3

6. 7. 2008 16:31
Re: Vaše auto dotaz

ano

0 0
možnosti
MV

Martin V

6. 7. 2008 13:28
Brečící Amíci, k smíchu

Litr benzínu u vás při přímém přepočtu stojí polovinu toho co v ČR a amíci už kvůli tomu brečí? To tedy nejsou moc otužilý :-D8-o

0 0
možnosti
HH

hnusil

6. 7. 2008 14:58
Re: Brečící Amíci, k smíchu

nejde o tom, kolik stoji v prepoctu litr benzinu, ale o cenovy skok ..... v prepoctu do ceskeho prostredi bys take brecel, kdyby litr benzinu stal pres 100Kc ..... ale pokud te to uklidni, dockas se.

0 0
možnosti
B

bandit6

6. 7. 2008 12:28
Amerika je uz stin

Vy, co jste v americe, to jste nelegalove? Nebo jste plnohodnotnymi americany, co maji stejna prava jako ostatni lide v zemi? Jinac, pred par lety to se jim to jezdilo za 1,50$ 4,5L benzinu. Tady v anglii stoji litr kolem 1,2£ . Jestli se v US ted plati v prumeru kolem 4 - 5$ za galon tak uz je to stejny jako v Britanii a nekterych dalsih zemich evropy. Jinac pycha USA uz neni takova jako driv, krom prirody, ktera tam je neni oc stat.  God save the queen and us too

0 0
možnosti
M

mimon3

6. 7. 2008 12:41
Re: Amerika je uz stin

Jsem hrdym obcanem a nechapu kde se ve vas bere ta nenavist. Kdysi jsem mel chodil s pani se stejnou vlastnosti. Jinak k nam nemusite Amerika je jen pro urcity druh lidi ne kazdy se dokaze prizpusobyt. Neni to tak jednoduche jako kaslat jed, ze? A uz vubec nezalezi na tom kolik stoji benzitn, ale na tom kdo je jaky clovek...

A to vy jste nam uz ukazal...dekuji za prispevek...vy jeden Brite hahahaah:-)Rv

Ivan

0 0
možnosti
EN

Ed28

6. 7. 2008 12:01
hezke

moc hezky a realisticky napsane.

0 0
možnosti
K

Killingworth

5. 7. 2008 23:33
Moc sikovne napsano!

Mam 3 deti, 13-14-17, na pobrezi v CT. Starsi zacal ridit v 16, ridicak udelal asi za 10 mesicu. Nespechal. Hraje divadlo a vozi se na zkousky, kazdodenni (v "sezone") SAM! Jaka to uleva! Take na rande ho jiz nemusime vozit a odvazet my!V Pracovat zacal v 16 letech, v rodinnem supermarketu asi 2 minuty (autem) od domu. Dela tak 10-18 hodin tydne, hlavne vikendy. Rychle povysil z balice na pokladnika a potom na supervisora (!) vsech registers a Customer Service!VPozna lidi, nauci se zodpovednosti a jednani s lidma a vazi si penez. Nejsou to spatne zvyky v teto zemi, myslim si ja a moje zena.VV

0 0
možnosti
K

Killingworth

6. 7. 2008 1:46
Re: Moc sikovne napsano!

"..rodinnem..." neni mysleno "nasem", ale neni to opravdovy retezec, je vlastnen jednou rodinou.....

0 0
možnosti
  • Počet článků 40
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1672x
Jsem Kladeňák jako poleno. Vrátil jsem se z Kalifornie kde jsem žil skoro 38 let. Trochu písmák, písničkář, trochu potrhlo, deset let za volantem v kladenské Jednotě. A taky muzikant. V Americe jsem se živil porůznu, ajťák pro sociálku ale I myč nádobí, řidič, I hrdý (tehdy) majitel firmy NEW OHAVA. A kromě toho básnil a taky trochu přednášel. Máme kapelu The Bad Czechs,  která už hrála v Kaliforniji tedˇ v českém složení hrajeme v Kladně a okolí.