Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

To mě těší že jsme Češi

 A je to tady! Minulý týden jsem se zastavil v české hospůdce uprostřed Concordu DJ's Bistro, (http://djsbistro.net/index-2.html

kde se dobře vaří nejen proto, že  kuchař Josef je skoro Kladeňák (z Unhoště), ale je s ním i legrace a navíc tu mají Krušovice, Plzeň a jiná dobrá  piva i jídla.

Sotva jsem si namočil pusu do chladivé pěny už mě zastoupil cestu Vašek:  

" Je to pravda co se povídá?" a já na něj koukal jako blázen.

Vašek dělá těžkou práci kterou tady žádný jiný čech nedokáže. Dělá střechy ve 40ceti stupňových pařácích. Začal pracovat pro polského šéfa, ale už dělá hlavně pro sebe. Stýká se převážně s Poláky a prý k tomu má své důvody. Je nás tu takhle hodně poschovávanỳch co nechtějí své krajany ani vidět.

 "A co se jako povídá a o čem?"

"No o tom že pomlouváš čechy, že o nich píšes jak jsou tu nelegálně a ještě podvádějí na daních?˝ 

Vaška si hodně vážím, je to dříč. Vysvětlil jsem mu, že nic takového nedělám a že si to ti "intelektuálové" mohou přečíst sami. On na to, že mi věří a že si taky počte.

Mohl jsem to ostatně čekat, češi jsou češi ať už tady nebo doma. Je to vždy ta samá sorta lidí. Ani se neobtěžují si přečíst co píšu. Kdyby to bylo v angličtině dalo by se to ještě omluvit. Mnoho z nich moc anglicky číst neumí, ale já přece píšu česky? V čem je zakopaný pes? Je to zášť, závist nebo zloba? Vždyť přece nikomu nic nedělám? Možná právě proto se Vašek cítí lépe s Poláky a já s Američany jako ostatně hodně z nás. Říkám si je to dobře že mě pomlouvají, protože vystupuju z řady a nejsem jako oni. Co se pamatuju byl jsem vždycky středem zlých pomluv. Jednou jsem přišel za mým tátou rovnou z "Krvavé Fortny". Hráli jsme s Mákama a Padouchama v Kladenské nemocnici dárcům krve. Ani jsem nestačil říct: "ahoj táto" a už jsem držel pohlavek až jsem si natrhl ucho o zeď. Táta prý slyšel na nádraží v Kralupech, že beru drogy. Dnes je mu 74 a kouří vesele trávu.

Ale nejsou to jen cizí lidé kteří vám nepřejí. Tuhle teorii už dávno nabourala moje máma. Když moje žena začala mít problém s očima a my se sháněli po aloe injekcích kterých byl tenkrát nedostatek. Byla to právě moje máma, která o nás začala říkat, že sháníme a prodáváme drogy. Tak v čem to vlastně je? Kde je příčina?

Žárlivost nejbližších a závist zpravidla neopodstatněná také může způsobit řetězovou pomlouvačnou kampaň.

Ještě než jsem emigroval bojoval jsem s tím jak se dalo. Docela se mi osvědcila metoda podporování. Spočívala v tom, že jsem pomluvu "zveličil" a doufal, že si ten kdo jí šíří udělá nakonec ostudu sám. Jako když se začalo říkat, že patřím do nějaké fanatické sekty  Jako najust jsem začal chodit v černém klobouku a dlouhém kabátě. Pod paží jsem měl Senecovy spisy. Nakonec to dopadlo tak, že jsem s pomoci kamaráda tu hloupou osobu pozval na tajnou schůzku naší sekty. Legrační bylo, že jí nevadilo přijít nahá a milovat se s kazatelem a pak s každỳm z nás,ale to, že měla privést manžela na což Vašek přišel až když už jsme nevěděli jak jí odradit. Díky  tomu jsem se zamiloval do antickych dejin...

Jeden by řekl, že když je tak daleko, za velkou louží, tak se mu tyhle nepříjemnosti vyhnou. A vyhly by se kdybychom neměli tu podvědomou touhu po domově, po krajanech a ano, co si budem namlouvat , po dobrém pivu. Ti co tráví většinu času mezi jinou kulturou jsou pak docela zaskočeni.

Před 6 lety se tu šířila fáma, že jsem dostal dobrou práci pro sociálku jen kvůli tomu, že mám invalidní ženu. Tenkrát jsem si říkal, dobrá tomuhle přece může věřit jen absolutní idiot. Vždyť přeci vědí ,že se každỳ uchazeč musí podrobit  přijimacím zkouškám a že jsem před tím učil  tech i pro Heald College a Chevron a tak snad nějakou odbornost mám, ale pak vyšlo najevo že za tím stojí  "kamarádka" o které vím že je přece velice chytrá . Nebo ne?...

Jsou lidé kteří pomluvu vymýšlejí a pak ti co ji jen posílají dál. Ale ti by jí nikdy dále neposílali kdyby si nepřáli, aby to byla pravda.

Těch co se zamyslí a snaží se ověřit pravdivost pomluvy jako Vašek, těch je bohužel málo. Takový postoj už vyžaduje character a sem tam i trochu odvahy.

A tak pořád tápu a hledám proč.

Asi že jsme Češi...ale zaplať pánbůh, taky ne všichni.

Děkuju Vašku, máš to u mě...

:  

Autor: Ivan Suchel | pondělí 13.10.2008 5:07 | karma článku: 15,34 | přečteno: 1553x
  • Další články autora

Ivan Suchel

O hodných lidech ,hasičích a policajtech mimo mísu.

Ze služebního vozu vystoupila drobnější blondýnka a vyšší hubený policista. A pak najednou jako když mávne proutkem a já se ocitl v období normalizace. Paní po mně nekompromisně vyjela, že jsem neměl psa pod kontrolou a tím poruši

20.6.2023 v 12:47 | Karma: 28,47 | Přečteno: 895x | Diskuse| Společnost

Ivan Suchel

Kulturní šok jako rána do žaludku

Je pozdě, plížím se jako kojot do kurníku , všude je tma a ticho. Mám strach abych Dášu neprobudil, má toho chudák za celý den dost.

4.12.2009 v 3:15 | Karma: 14,61 | Přečteno: 2055x | Diskuse| Cestování

Ivan Suchel

Jason

Každý, kdo má nebo někdy měl pejska, mi potvrdí, že pes dokáže s páníčkem komunikovat lépe než člověk. Myslím tím, že neodmlouvá a většinou, na rozdíl od člověka, jde bez okolků rovnou k věci.

23.1.2009 v 6:12 | Karma: 23,41 | Přečteno: 1703x | Diskuse| Osobní

Ivan Suchel

CNN nebo TASS?

"Cože?" Nemohl jsem věřit svỳm uším. Pokaždé když s někým z Čech mluvím, tak mi vyrazí dech nějakou takovou jobovou zvěstí. Nejhorší na tom je, že většina lidí tam "doma " v Čechách tomu věří. A proč vlastně ne? Je to přece "naše" CNN, která tvrdí, jak je v USA špatně a jak je Amerika ve své nabubřelosti konečne na dně.

17.11.2008 v 5:38 | Karma: 16,40 | Přečteno: 1799x | Diskuse| Politika

Ivan Suchel

A zase doleva...

1985 Báseň pro soudruha Lemona, který tvrdil, že strana potřebuje takového rebela jako jsem byl já..

30.10.2008 v 5:04 | Karma: 11,90 | Přečteno: 1660x | Diskuse| Kultura
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Langšádlová končí ve vládě. Méně podle šéfky TOP 09 myslela na prezentaci

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  14:28

Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy jako ministryně pro vědu a výzkum. Jméno...

Ministerstvo vyčlenilo vakcíny pro těhotné. Válek apeluje na přeočkování dětí

25. dubna 2024  11:30,  aktualizováno  14:24

V Česku stále rapidně přibývá případů černého kašle. „Registrujeme 956 nových případů,“ řekla...

Trumpova bulvární odysea. Jeho věrní z něj dělali nadsamce, soupeře likvidovali

25. dubna 2024  14:10

Premium Aktuální soud s Donaldem Trumpem, ve kterém se propírají i jeho opakované zálety, je unikátní...

Muž se nadýchal chemikálie, která unikla z tlakové lahve. Patrně jde o chlor

25. dubna 2024  13:45

Kvůli úniku neznámého štiplavého plynu zasahovali hasiči ve středu a ve čtvrtek v Gorkého ulici v...

  • Počet článků 40
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1672x
Jsem Kladeňák jako poleno. Vrátil jsem se z Kalifornie kde jsem žil skoro 38 let. Trochu písmák, písničkář, trochu potrhlo, deset let za volantem v kladenské Jednotě. A taky muzikant. V Americe jsem se živil porůznu, ajťák pro sociálku ale I myč nádobí, řidič, I hrdý (tehdy) majitel firmy NEW OHAVA. A kromě toho básnil a taky trochu přednášel. Máme kapelu The Bad Czechs,  která už hrála v Kaliforniji tedˇ v českém složení hrajeme v Kladně a okolí.