Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Martin Trso

Vypravece Ivana osobne znam-Ma uprimne blogy

I kdyz se nestykame casto natolik abychom se vzajemne detailne znali.   Obdivuji jeho uprimnost, a take snahu byt uprimny, a urputnost se kterou vede nektere (nekoncici) 'diskuze' s komentatory na jeho blogy.  Myslim, ze ta diskuze vsak jiz tolikrat narazila 'do stropu', ze mne prekvapuje ze ve svych snahach stale pokracuje!  Ja jsem osobne-po mnoha letech zivota mimo domovinu (Cesko)-pochopil, ze drtiva vetsina zkusenosti, poznatku a vzdelani, jez v USA clovek nabyde, je proste do Cech 'neprenosna', a tim tedy jednoduchym zpusobem nesdelitelna.  A to-myslim-ze trech duvodu: 1) nase Ceska spolecenska kultura a jazyk toho nejsou schopny; 2) my Cechoamericane vetsinou volime neadekvatni, mnohdy i arogantni pristup k tem nasim 'sdelenim'; a 3) zivotni podminky v Cechach mnohym lidem zabranuji byt neutralne otevreni vuci informacim o zivote jinde, zvlaste pochazeji-li od expatriotu. Co z toho pro mne plyne? Ja radsi vsude mlcim, v Cesku i Kalifornii, a akorat pocitam sva pozehnani. PEACE!

0/0
10.8.2008 23:35

mimon3

Re: Vypravece Ivana osobne znam-Ma uprimne blogy

Dekuju Martine, opravdu z celeho srdce

Mas pravdu je to jako bojovat s vetrnymi mlyny...

IvanR^:-)R^

0/0
20.8.2008 2:34

EasyR

Karma

R^:-)

0/0
25.7.2008 12:33

Ed28

Ivan a benzin

Ivan zije svym plnym zivotem, ve svych padesati a po infarktech pracuje nekolik jobu. Neplace, nestezuje si on se spis chce podelit o zkusenosti. Kdo to tak chape je na omylu. Tady neni cas na stezovani, tady kazdy maka jako dabel. Vedle prace jeste hraje muziku, pise a hlavne se stara o syna. I kdyz ten benzin de porad nahoru tak to neni jenom o tom. Drzim palce Ivane, jses vyborny clovek a to je dulezite.

0/0
7.7.2008 7:27

Ed28

Re: Ivan a benzin - Pokracovani

Ale kdyz chcete slyset o benzinu, tak jo. Evropa dava na benzin vetsi dane. Je tam jiny spusob zivota, mensi uzemi a staty. Ty vzdalenosti jsou kratsi a je tam po staleti budovana infrastruktura hromadne dopravy. V USA je to jine protoze ty vzdalenosti jsou vetsi, vse je postavene na automobilove doprave. Kdo tady nestudoval, nepracoval, nezil tak tomu se to tezko vysvetli. To se neda srovnavat. Jo Amerika jde dolu a to se stalo uz predtim. Amerika je velice prispusobiva na nove veci a tak za par let tady urcite budou behat auta ktere nebudou potrebovat ten arabskej smejd-naftu. God bless America!

0/0
7.7.2008 7:29

mimon3

cena benzinu

Je to smesne jak se tady nekteri z vas porad obouvaji do USA. Ja muze vubec nekdo rikat takove hlouposti jako U nas je benzin drazsi a tak? Copak pisu o Ceske Republice? Copak vam nic neotevre oci? Copak musi byt Cechy porad PUPKEM SVETA?  Copak vsecko musi byt jako u VAS?

Snazim se psat o tom jak ziju a cim si prochazim ja i moje okoli. Nemohu lhat ani si vymejslet protoze to ctou i lide co me znaji.  A to ze u vas je benzin drazsi prece neznamena , ze si to tady nechame libyt? Pro nas je to zpusob zivota. a ma to neuveritelny dopad na jine veci musime si platit doktory atd. Kazdy jsme tu zodpovedny sam za sebe ...nekteri z vas jste strasne arogantni pricina je vase vlastni MALOST a neschopnost , nechteni pochopit druhe ....

Ivan

0/0
6.7.2008 16:57

vlksamotar15

Re: cena benzinu

Jsem velky Cech - bud zavidim nebo se posmivam, nebot na vic se nezmuzu... Staci Vam tato odpoved? :-) Mimochodem, skoda ze si blogeri nemohou uctovat svym zamindrakovanym zakaznikum jako u psychiatra - provadeji totiz stejnou terapii par chudakum... Ivane, dej si pivo, hod neco na grill, podivej se kolem sebe a pomysli si svoje...R^ 

0/0
6.7.2008 19:59

mimon3

Re: Re: cena benzinu

Vlku ani nevis jak jsi me pomoh...dekan

Ivan:-)

0/0
7.7.2008 7:18

Thyronx1

Kazdy zije podle svych moznosti...

V podstate lze rici jen ze brecet nad cenou $4 dolary /gallon benzinu v dobe, kdy v Cesku stoji dvojnasobek, je ponekud "ceske".

Cech je znam svym neustalym narkem nad svym osudem a osudem svych deti. V USA se tohle nenosi. Kazdy si musi poradit sam, stat ho nevodi za rucicku a hlavne KAZDY JE STRUJCEM SVEHO STESTI i nestesti.

Muj plat (kolem 100,000 dolaru rocne) mi dovoluje zit i pri cene benzinu pres $4 dolary, a pri ceste do prace kolem 90 km tam a zrovna tolik zpet. Muj Ford Escape bere take okolo 20-21 mil/gallon a kazdy druhy den mam vyjetou pul nadrze, takze doplnuji tak za $40.-

Jet do prace v auticku velikosti plechovky od olejovek jako je Toyota Prius a jine... je jednak na dalnici nebezpecne (kdyz mate metr za sebou nakladaka ktery vas v pohode prevalcuje kdyz slapnete na brzdu) a kdyz zaprsi a je pod mosty kolempulmetru vody, zustanete smutne koukat. O naledi a snehu kdyz je potreba 4x4,nemluve.

0/0
6.7.2008 16:10

mimon3

Re: Kazdy zije podle svych moznosti...

no nerikam, ze brecim mam jen o par tisis rocne min nez vy, ale take se rozvadim a me zivotni okolnosti nejsou ted neruzovejsi. Jinak co se tyka lasky k detem tu maji dobri rodice vsude na svete a jestli jsis tohle neprozil tak je mi te lito. Souhlasim s tim ze se kazdy musi postarat sam o sebe. Proto take muj syn bude muset zodpovedne pracovat aby neco mel> Nic jsi nepochopil...:-)

0/0
6.7.2008 16:22

Radek0075

Re: Kazdy zije podle svych moznosti...

Toyota Prius, stejně tak i Ford Escape, jsou  pro Truck při převálcování pouhým angličákem. 

0/0
6.7.2008 16:30

xRocky

Re: Kazdy zije podle svych moznosti...

Asi Vám moc nerozumím. Můj plat (tady v Česku) je v přepočtu přes 100,000 dolarů ročně (loni jsem měl plat pres 140,000 dolarů), takže podle vašich měřítek samozřejmě nemám problém jezdit 20 mil/galon. Ale přesto mám docela dobrý pocit když moje "Ochcávka v metle" svižně ujede přes 50mil/galon, když mě to baví tak i 60mil/galon. -Ale přece nejde jen o peníze - můj názor je ... ať si každý jezdí čím chce a za kolik chce, ale ať to nesugeruje jiným vznosnými slovy že to se v USA nenosí a každý svého štěstí strůjcem atd. Když Vás převálcuje náklaďák, tak Vám ani VÁŠ FORD ESPACE nepomůže.  Jde samozřejmě o svobodu a ta se neslučuje se slovy typu kdyby .... Ale přece jenom, kdyby se na to díval celý svět tak jako vy, tak zkolabuje do týdne. Nechtělo by to přece jen trochu pokory?  jezděte si v čem chcete a jak chcete, ale nepište o tom, alespoň ne takovýmhle způsobem.....

0/0
6.7.2008 17:51

Killingworth

Re: Re: Kazdy zije podle svych moznosti...

Co JE to "Ochcavka v metle"???;-D

0/0
6.7.2008 20:29

Radek0075

Re: Re: Re: Kazdy zije podle svych moznosti...

No přece Škoda Octavia v metalíze. :-P

0/0
6.7.2008 20:58

Martin V

Vaše auto dotaz

Vy máte auto s klasickou řadící pákou?8-o

0/0
6.7.2008 13:36

mimon3

Re: Vaše auto dotaz

ano

0/0
6.7.2008 16:31

mimon3

Re: Re: Vaše auto dotaz

to co jsem si koupil abych usetril ma radici paku to druhe je muj milacek muzete ho videt na fotce u clanku o skole je automat...

0/0
7.7.2008 7:21

Martin V

Brečící Amíci, k smíchu

Litr benzínu u vás při přímém přepočtu stojí polovinu toho co v ČR a amíci už kvůli tomu brečí? To tedy nejsou moc otužilý :-D8-o

0/0
6.7.2008 13:28

hnusil

Re: Brečící Amíci, k smíchu

nejde o tom, kolik stoji v prepoctu litr benzinu, ale o cenovy skok ..... v prepoctu do ceskeho prostredi bys take brecel, kdyby litr benzinu stal pres 100Kc ..... ale pokud te to uklidni, dockas se.

0/0
6.7.2008 14:58

Radek0075

Re: Re: Brečící Amíci, k smíchu

Když jsem byl v roce 1993 v USA a podařilo se mi dostat mezi tamní české emigranty,v řeči došlo i na mírné tamní chudnutí.Prostě už to není takové jaké to bylo.Zlatá osmdesátá léta. Když jsem jim řekl,že my jsme chudí pořád což v té době byla pravda,všichni se na mě pohrdavě podívali a řekli.No jo, ale vy jste na to zvyklý.Pak došlo ještě na to, že v ČSFR měla být po roce 1990 udělána měnová reforma. Ti semí lidé sem v tu dobu hojně jezdili, kupovali všechno možný,levně si tady nechali dělat zuby,vozili si sem drahá auta jen proto,aby se mohli před náma chlubit, tvrdili že jednou bude německá Marka za 50 Kč,nakonec my -komunisti,si stejně nic jiného nezasloužíme, radili, jak máme dělat "Business",hledat mezery na trhu. Prostě musíme budovat kapitalismus, tak jako ho oni budovali, když přišli v 68 do USA,jak dnes každý tvrdí,když prchal před hlavní tanku. Odtud například moje nenávist.Né proti USA. Ale proti mnohým

emigrantům, kteří pro nás mají stejně jen pohrdavý výraz "Čecháčkové".

0/0
6.7.2008 15:37

inwest

Re: Re: Re: Brečící Amíci, k smíchu

navic 90. leta byla tim nejvetsim rozkvetem co Amerika od valky zazila. Osmdesata byla krize

0/0
6.7.2008 15:59

Thyronx1

Re: Re: Re: Brečící Amíci, k smíchu

a vis jaky vyraz pro nas Cechoamericany maji VSECHNY vase vlady?????????

Zadny. Smlouva mezi CR a USA o duchodech neni, volit v USA v posledni dobe nemuzeme temer vubec, Cesky konzulat kdekoliv v USA se omezuje jen o vystavovani dokladu a viz, nikoliv treba o zadosti o duchod (jak to maji Slovaci).

Ceske vlady na emigranty kaslou, ale dokazou je najit kdyz se jedna o lobbovani za zruseni viz prio cestach Cechu do USA.

Mimochodem ziji v USA dost pres dvacet let a jsem uprchlik politicky. Mam azyl i v Rakousku. (jako jeden z opravdu mala).

V Cechach jsem travil donedavna kazde leto. Ta zem se mi libi, historiue, vetsinou i pohostinnost lidi. Nelibi se mi mnohe urady. Zivot z toho pohledu musi byt v CR neuveritelne obtizny.

0/0
6.7.2008 16:15

Radek0075

Re: Re: Re: Re: Brečící Amíci, k smíchu

A víš že je mi to srdečně jedno? Já za všechny naše vlády mám asi takovou odpovědnost, jako ty, za válku v Iráku. Tj. žádnou. V ČR život neuvěřitelně obtížný není. Na úřady nechodím každý den, aby mě to nějak extra trápilo.

0/0
6.7.2008 16:25

Killingworth

Re: Re: Re: Re: Brečící Amíci, k smíchu

Ja mam take azyl v Rakousku z roku 1968! Je to "vzacnost"? Jses ten samy "Thyronx" z chattu z CN z dob "Alzbety", sejcka ap.???

0/0
6.7.2008 20:05

mimon3

Re: Re: Re: Brečící Amíci, k smíchu

Radku, setkal jsi se s klasickou ceskou "elitou" znam je take. Rikam jim lopaty. Nekteri neumi anglicky ani po dvaceti letech a ti co umi neumi cist nebo maji jiny "deficit" ti sem prisli z jinych duvodu. Take by se jim dalo rikat ekonomicti emigranti. Je tu ale spousta hodnych a sparavnych lidi ty ovsem jen tak nenajdes. protoze se nechteji nicim pred tebou vytahovat....az prijedes do Calose zastav se u mne ukazu ti jiny svet...a ty jine emigrnaty . Zmenis nazor to ti zarucuju....

IvanR^

0/0
6.7.2008 16:30

inwest

Re: Brečící Amíci, k smíchu

dalsi chytrak co to filtruje nedelnim vyletem z Horni lhoty do Dolni lhoty. Americane musi pouzivat auta, hromadna doprava je slaba a vzdalenosti jsou tak odlisne od ceskych. Kdyz jedu za synem, ktery bydli ve stejnem meste, tak mi to po dalnici trva hodinu (prumerna rychlost 80km/h)

0/0
6.7.2008 15:36

Radek0075

Re: Re: Brečící Amíci, k smíchu

Američané používat auta pochopitelně nemusejí a mnoho z nich je ani nepoužívá. Nedělejte z lidí laskavě hlupáky. Pochopitelně záleží na tom, jaké máte priority. Jestliže chcete bydlet někde, kde je ticho, pěkná příroda, jen domky.....  pak je tam hromadná doprava slabá. To ale i v té Horní lhotě u nás.

0/0
6.7.2008 15:44

inwest

Re: Re: Re: Brečící Amíci, k smíchu

no vidim tu vasi nenavist, zijte si zaslepene v ni dal, snad krome NY, kde je hromadna doprava husta a mnoho lidi ani nema auto v ostatnich americkych mestech bez auta se neda zit... ale vy to vite lip z jedne navstevy. Ja ziju v 6 milionovem meste

0/0
6.7.2008 15:55

Radek0075

Re: Re: Re: Re: Brečící Amíci, k smíchu

Pochopitelně jsem v USA nebyl jen jednou. Jen při dalších návštěvách jsem se úspěšně vyhnul emigrantům. Myslím těm, co odešli mezi rokem 1968 - 1989. Poznal jsem řadu skvělých lidí mezi těmi, kteří přišli do USA ve 48 a pak s ilegály. To byli totiž lidé, okolo nichž neobíhal vesmír. Bez auta se dá žít na řadě míst a mnoho lidem také nic jiného nezbývá. Né každý smí totiž auto řídit. Někomu to nedovolí zdravotní stav a někdo prostě o ty papíry přijde. Pak se musí odstěhovat tam, kde veřejná doprava funguje (třeba Boston), případně změnit práci aby jí měl kousek od domova.

0/0
6.7.2008 16:05

mimon3

Re: Re: Re: Re: Re: Brečící Amíci, k smíchu

Radku prece ti neni dvacet abys soudil cizi zemi z par navstev. Mimochodem kdyz ti tu seberou ridicak je to vetsinou za opakovanou opilost...S kym ze si se to potkal? HAHAHAa

a jeste neco uvedom si kdyz si pronajimas byt tak je ti jedno kam se prestehujes , ale kdyz mas dum jsi vazany. DUm a nemovitost je soucasti Americkeho snu na ktery ma kazdy v USA pravo jak rika deklerace nezavislosti. Me trvalo skoro 6 let nez jsem pochopil z par navstev nemuzes preci pochopit nic...

0/0
6.7.2008 16:49

mimon3

Re: Re: Re: Re: Brečící Amíci, k smíchu

mluvis mi z duse inweste

van

0/0
7.7.2008 7:25

mimon3

Re: Re: Re: Brečící Amíci, k smíchu

Radku, americane nemusi pouzivat auta kdyz nechteji pracovat. Jinak ano nase firma ma 2500 zamestnancu a kazdy 5 dojizdi a tim myslim minimalne hodinu nekteri i tri hodiny JEDNIM smerem. Nenech se vysmat je to proste zivotni styl...a zpusob preziti...

0/0
6.7.2008 16:38

Radek0075

Re: Re: Re: Re: Brečící Amíci, k smíchu

Jenže problém je, že dneska se zvedla cena benzinu. Někdo to utáhne, jinej přesedlá. Zítra se zvedne opět. Ti co přesedlali, se budou snažit jezdit co nejméně, případně skončejí na dlažbě a ti co to utáhli, tak třeba přesedlají do menšího. Bohužel, do nekonečna to nepůjde. Životní styl je moc hezká věc, jenomže pro samotného člověka je mnohdy přijatelnější, když se ho bude snažit změnit sám, než když k tomu bude "násilně" donucen. Ježdění autem je stejná droga jako kouření, nebo přecpávání se bůčkem.

0/0
6.7.2008 16:47

Killingworth

Re: Re: Re: Re: Re: Brečící Amíci, k smíchu

Celkem rozumny nazor s kterym se da souhlasit. Sam se nejvice "bojim" docasneho poklesu ceny benzinu, kdy by zase dosl k zpomaleni investic do vyvoje baterii a vodikovych jednotek......TECHNOLOGII s nejvetsi pravdepodobnosti NASI ZAVISLOST NA "ARABECH A SPOL." VYRESI!

0/0
6.7.2008 20:25

wiki5

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Brečící Amíci, k smíchu

a umite si predstavit co se stane az nebudeme ty arabase platit? To z nich okamzite budou zeme tretiho sveta co potrebuji od zapadu pomoc a kdyz ji nedostanou tak zacnou rvat o tom, ze jsme jim ukradli ropu a vykoristili jsme je a zacnou jeste vetsi teroristicke utoky. Tohle je lose - lose situation

0/0
7.7.2008 17:32

bandit6

Amerika je uz stin

Vy, co jste v americe, to jste nelegalove? Nebo jste plnohodnotnymi americany, co maji stejna prava jako ostatni lide v zemi? Jinac, pred par lety to se jim to jezdilo za 1,50$ 4,5L benzinu. Tady v anglii stoji litr kolem 1,2£ . Jestli se v US ted plati v prumeru kolem 4 - 5$ za galon tak uz je to stejny jako v Britanii a nekterych dalsih zemich evropy. Jinac pycha USA uz neni takova jako driv, krom prirody, ktera tam je neni oc stat.  God save the queen and us too

0/0
6.7.2008 12:28

mimon3

Re: Amerika je uz stin

Jsem hrdym obcanem a nechapu kde se ve vas bere ta nenavist. Kdysi jsem mel chodil s pani se stejnou vlastnosti. Jinak k nam nemusite Amerika je jen pro urcity druh lidi ne kazdy se dokaze prizpusobyt. Neni to tak jednoduche jako kaslat jed, ze? A uz vubec nezalezi na tom kolik stoji benzitn, ale na tom kdo je jaky clovek...

A to vy jste nam uz ukazal...dekuji za prispevek...vy jeden Brite hahahaah:-)Rv

Ivan

0/0
6.7.2008 12:41

NobodyWasHere

Re: Re: Amerika je uz stin

nenechte se odradit zeleným (nebo spíš rudým) zamindrákovaný tupounem, jen deb.il z článku nepozná, že jste tam zcela zjevně legálním občanem.

BTW já se snažím vychovávat své děti stejně i tady (akorát nemůžou řídit od 16ti) R^R^

0/0
6.7.2008 12:49

bandit6

Re: Re: Re: Amerika je uz stin

To je zajimavy, jak se to nekoho muze dotknout, vzdyt jsem nenapsal nic vulgarniho, ale i presto se me snazite urazet, nevim proc. Nerozumim Vasi reakci, relenej nebo rudej tupoun. Taky nechapu jak se pozna zjevne legalni obcan. To jako, kdyz clovek zije v USA radu let, tak je to americky obcan?

0/0
6.7.2008 14:43

inwest

Re: Re: Re: Re: Amerika je uz stin

ja vam to vysvetlim... celej vas ton je pohrdajici... muzete byt kriticky, to je ok, ale vy pohrdate a to se nekoho muze dotknout

0/0
6.7.2008 15:57

bandit6

Re: Re: Re: Re: Re: Amerika je uz stin

Cim pohrdam nebo kym? To mi teda vysvetlete, kdyz myslite, ze to tak je. Myslim, ze sem vecnej tak budte tedy taky. Rozumim lidem, kteri emigrovali a ziji tam do dnes, maji americke obcanstvi, jsou tedy prislusniky toho naroda. Ale lidi,co tam privandrovali po revoluci? Ja sem cech a v Britanii prechodne bydlim, stejne cesi v americe s rozdilem, ze oni sou jakymi si zajatci te zeme, a lzou si do kapsi, zatim co, ja jsme svobodny clovek. Mozna kdyby v USA zustal jako nelegal, taky bych chytnul ty manyry a mozna se z toho tam z cvoknul. Tak, je tady nekdo USA skutenym americkym obcanem?

0/0
6.7.2008 16:43

inwest

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Amerika je uz stin

mimon ocividne je a ja jsem taky. myslite, ze tahle veta:"Jinac pycha USA uz neni takova jako driv, krom prirody, ktera tam je neni oc stat." se nemuze lidi dotknout? Neznam "pychu USA", znam urcitou hrdost, ktera jinym narodum chybi. Neodsuzuju je, ano podivuji se, ze treba i Cechum chybi hrdost, ale je to kazdeho vec, vcetne Americanu. Me je konkretne jedno, ze vy vzyvate Queen, naopak si myslim, ze je to hezke kdyz Britove obhajuji sve tradice

0/0
6.7.2008 17:48

mimon3

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Amerika je uz stin

:-P;-(Bandite a ty jsi prisel do UK po revoluci nebo pred? A jses tam obcanem nebo ne? Jestli mi napises ze jses obcanem EU tak nemusis odpovidat na nic jineho vzhledem k tomu kdy se Ceska Republika stala clenem. Jinak se priznavam jsem tu 21 let na cerno odhalila mne Tva briliantni dedukce a znalost lidi. Gratuluju jsem zostuzen , prozrazen priznavam ze NY neni jsou to jen Holly:-);-D:-/woodske kulisy... 

Ivan

0/0
7.7.2008 7:36

bandit6

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Amerika je uz stin

Ja jsem prisel do UK pred 4 roky, nejsem obcanem UK, jsem Cech, ktery vyuzil moznosti, ktera se naskytla, proste jsem nechtel bejt v cechach tak jsem se vydal do UK. Mas rad USA a ses hrdy cech, syn ameriky nebo jak si psal, ale bez prav, jen navstevnik, turista, kterymu se v americe libi, tak tam zije. Turista, ktery se zapomel vratit, cili jako ja v UK, s tim rozdilem, ze ja sem svobodnej a neporusuju zadny zakon, zatim co ty jsi v podstate nesvobodnej v svobodny zemi, s tim rozdilem, ze ja nechci bejt obcanem UK a hadam, ze bych mohl byt, kdybych chtel, zatim co ty by si chtel bejt obanem USA, ale neni ti to umozneno. 

Stacilo napsat, sem nebo nejsem obcan USA bez nejakych "kulis"

Tak co to je za blamaz?

0/0
7.7.2008 13:06

mimon3

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Amerika je uz stin

nemohl jsem vedel jsi od zacatku kdo jsem...

Ivan

0/0
7.7.2008 15:50

mimon3

Re: Re: Re: Re: Re: Amerika je uz stin

Inweste dekuju za zastani rekl jsi to moc hezky...

Ivan

0/0
6.7.2008 17:21

Killingworth

Re: Re: Re: Re: Re: Amerika je uz stin

R^R^R^

0/0
6.7.2008 19:48

bandit6

Re: Re: Amerika je uz stin

K tomu taky neco pripisu. V cem vidis nenavist? "Jinak k nam nemusite , amerika je jen pro urity druh lidi" s tim souhlasim, jen to slovo k nam bych vynechal. Pred 5 lety sem byl na work travel programu v Californii a pak  sem si prodlouzil pobyt a zustal rok na Floride. Jen me proste zajimalo, jak se to dela bejt hrdym obcanem a pritom nemit v podstate zadny prava jako nelegalni obcan. Ja nepisu, ze je cena bezinu velmi dulezita, ale urcite je lepsi kdyz je levnejsi stejne tak nepisu, ze nezalezi kdo je jaky clovek. Jestli jsem ukazal jakej jsem clovek tema par vetami, tak ok. Jinac ja nejsem Bri, jsem cech, co chtel poznat neco jineho a kdyz ta moznost je tak proc ne. A kdyz pises tak pis k veci a ne okolo. Mluvis jako spousta nelegalu, co tam smidlaj podlahy anebo co ja vim, amerika, amerika, jen prazdny kecy. Ja vim, jak to tam chodi, co se tyka cechu. Dase tam zit dobre i jako nelegal, ale clovek je jen nelegal, kteryho muzou kdyz na to prijde kdykoliv zavrit.

0/0
6.7.2008 15:07

Killingworth

Re: Re: Re: Amerika je uz stin

;-(;-(;-(;-(;-(

0/0
6.7.2008 19:51

bandit6

Re: Re: Amerika je uz stin

Jo a jeste k tomu prizpusobovani, ja myslim, ze clovek se musi prizpusobit v jakykoliv zemi, USA nejsou nicim vyjimecnym. Ja sem tech par urcitych lidi poznal a dekuju pekne. Tak napis narovinu sem nelegal, ale citim se byt plnopravnym obcanem, pocit je taky dulezitej. Mam USA rad, i kdyz dolar jde do hajzlu. Mam tuhle zemi tak rad, ze ji nemuzu opustit, protoze uz by me zpet nevzali. Mam tuhle zemi tak rad, ze je mi vic nez ma zeme, zeme ceska. Za prispevek nedekuj, pleasure

0/0
6.7.2008 15:20



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.